Föreningen

Kort historik
Den första moderna bebyggelsen i Rotsunda Gård påbörjades 1984, och 1989 byggdes husen längs Rotsundagårdsvägen.
Brf Arken-Rotsunda bildades 1990 då det var dags för inflyttning. Låneräntorna var höga de första åren, och föreningen var tvungen att höja avgifterna litet varje år. De senaste åren så har föreningen haft en mycket god ekonomi och kunnat sänka både avgiften och betalat av stora summor på lånen.

Vår förening
Brf Arken-Rotsunda ligger i Rotsunda Gård i Sollentuna. Adress: Rotsundagårdsvägen 2-20
Vi är en liten förening, där alla medlemmar är måna om ute och innemiljön.
Vår och höst har vi en städdag, då vi förutom att städa och göra fint på gården, umgås och äter korv med bröd, eller något annat enkelt och dricker kaffe.

Skötseln av föreningens gräsmattor samt snöröjning är ulagd på entreprenad.
Däremot hjälps vi åt att hålla rent på gårdarna genom att det varje vecka är någon medlem som ser till att det inte ligger skräp på gården. Man har tre- till fyra utestädveckor per år, enligt ett rullande schema.