Trivselregler

Endast tysta aktiviteter mellan kl 22:00 till 07:00. Tala med grannarna i förväg om du skall ha fest

Inga cyklar, barnvagnar eller leksaker i trapphusen. Detta för att underlätta städning samt säkerställande av utrymningsvägar

Skaka ej mattor och sängkläder från balkongen, använd piskställningen på gården.

Rökning är inte tillåten i förråd och allmänna utrymmen med tanke på brandfaran. Tänd ej heller tändstickor inom dessa utrymmen. Tänk också på att rökning på balkonger och uteplatser kan innebära att grannen ovanför dig får in rök i lägenheten.

Målsman ersätter eventuella skador på byggnader och vegetation som åsamkas av minderårig.

Biltrafik på gårdarna är endast tillåtet vid lastning och lossning av tyngre gods samt vid sjuktransport. Endast persontransporter in på gårdarna är ej tillåtet. Bilparkering skall ske i carport och på besöksparkering.

Besöksparkeringen får endast nyttjas av besökare till medlemmar i föreningen och av medlemmar som har mer än en bil. Det är förbjudet att ha avställda bilar stå på föreningens besöksparkering längre tid än 2 månader samt att låta släkt och vänner långtidsparkera på den samma.

Efter avslutat tvättpass, lämna alltid tvättstugan i det skick du själv vill finna den i, nästa gång. Tvättstugan får inte lånas ut till utomstående. Respektera tvättiderna. Det är absolut förbjudet att tvätta mattor i maskinerna.

Rasta ej hundar och katter på gårdarna. Vid eventuell "olycka" plocka upp! Gräsytor på gårdarna får dock gärna användas som lek och rekreationsyta för dig och ditt djur.

Kolgrillning och gasolgrill är ej tillåten på balkonger och uteplatser. Använd gärna grillplatsen ute på gräsmattan. Elgrill går bra att använda på balkonger och uteplatser.

Bollspel är förbjudet på innergårdarna. Utnyttja de större gräsytorna för detta ändamål.

Leksaker får ej förvaras i cykel- och barnvagnsförråd.

Affischering är endast tillåten på anslagstavlan i trapphusen